OM COVERA

KONTAKT

 

 

Artiklar

  Om marknadsföring via webben, webbanalys och konverteringsoptimering.




Hur du på bästa sätt kontaktar Google

Har du problem med någon av Googles alla produkter och vet inte var du ska vända dig? Då vill du på ett enkelt sätt komma i kontakt med dem. Läs mer →




Unika besökare minskar vid val av längre datumintervall

För nästan alla webbplatser minskar ratio av unika besökare vid val av längre
datumintervaller i Google Analytics. Vilket är helt naturligt. Läs mer →




Webbstatistik – vad ska du med all data till?

Mer data och mer information. Ju mer desto bättre för att företag ska kunna ta bra beslut.
Inget kan vara mer fel. Läs mer →


 

Hur du skapar nytt Google Analytics-konto när du redan har ett. [GUIDE]

Den senaste tiden har jag blivit tillfrågad hur man skapar nya Google Analytics konton efter att
Google gjorde om designen. Tack och lov så är det ganska enkelt. Läs mer →



 

Mäta resultat med Google Analytics Site Speed Reports [VIDEO]

Hur snabb är din webbplats? Påverkar dina slöa sidor konverteringen och missar du
poteniella besökare och kunder? Läs mer →



 

Avvisningsfrekvens - vad är det?

När man pratar webbanalys tar det inte lång tid innan man är inne på avvisningsfrekvens,
ett sätt att se om besökaren hittar det som de letar efter. Få dem att inte studsa. Läs mer →


 

Därför ska de flesta företag inte ägna sig åt Pinterest

Pinterest, en sajt som hyllas av många som det allra hetaste inom sociala medier.
Som företagare finns det mycket att lägga ner tiden på och
Pinterest är inte ett av dem. Läs mer →



 

Google Pingvin: 18 toppartiklar om uppdateringen

Vi har sammanställt en lista över länkar till de mest intressanta artiklarna i ämnet 
utan inbördes ordning. Vad kan du dra för nytta av den?  Läs mer →



 

Google Analytics: Nyckeltal för nybörjare

En artikel för nybörjare, som med en kort beskrivning förklarar nyckeltal i Google Analytics.
Vad betyder de? Vilken nytta har du av dem? Läs mer →


 

Auction Insights: Jämför ditt Adwords-resultat med konkurrenterna

I veckan introducerade Google en ny rapport i Adwords som de gett namnet Auction Insights.
Läs mer →


 

Google Adwords ändrar matchning för exakt och fras

Sökordsmatchning har länge varit hörnstenarna i Googles Adwords.
Nu har man ändrat matchningen av exakt och fras. Läs mer →


 

Google Adwords senaste förändringar - och hur du kan dra nytta av dem.

Förändringarna kommer ofta och den senaste månaden har Google spottat ut sig massor
av nyheter till Adwords. Läs mer →


 

(Not provided) - vilka sökord?

När besökare googlar och är inloggad på ett Google-konto, visas det inte i ditt Analytics-konto
vilket sökord eller fras som gjorde att besökare kom till din webbplats.
Istället visas (not provided). Läs mer →



 

Var uppmärksam när du använder Adwords för att leta sökord

Vi undersökte om det gick att hitta fler sökord än de som Adwords sökordsverktyg visar
och hittade nya möjligheter. Läs mer →





Adwords Quality Score

Ska man lyckas med Adwords är det viktigt att få en bra Quality Score. Har ni koll på den?
Vi berättar hur du ska göra för höja Googles värde av era sökord och sänka kostnaden.
Läs mer →